Niezwykłe Atrakcje
12 maja 2021
Kultura Kaszub

Niezwykła Kraina

Odpoczywaj w klimatycznych agroturystykach, domkach Korony Kaszub zlokalizowanych w malowniczych zakątkach Szwajcarii Kaszubskiej

Szwajcaria Kaszubska - tak mówi się o centralnej części Kaszub. To część o największym zróżnicowaniu terenu, pełna wzgórz i jezior, zachwyca pięknym krajobrazem.

Zlokalizowana jest w okolicy Wieżycy (329 m n.p.m.), najwyższego wzniesienia nie tylko na Kaszubach i w północnej Polsce, ale w całym Niżu Europejskim. To tutaj znajduje się Kaszubski Park Krajobrazowy z bukowymi, sosnowymi i świerkowymi lasami oraz wyjątkowymi gatunkami ptaków na czele z Orłem Bielikiem oraz nietoperzami, a nawet żmiją zygzakowatą. Przez Szwajcarię Kaszubską przebiega czerwony szlak turystyczny, który każdego roku pokonywany jest zarówno przez piechurów jak i rowerzystów. Ten szlak jest początkiem drogi św. Jakuba, która wiedzie do  Santiago de Compostela w Hiszpanii.

Zimą okolice Wieżycy to fantastyczne miejsce wypadowe dla narciarzy. Latem zaś warto wejść na szczyt i z wieży widokowej podziwiać piękno krajobrazu Kaszub. Kaszuby to kraina rozciągająca się od Bałtyku po Bory Tucholskie. Jeden z piękniejszych regionów Polski, posiadający wyjątkowa historię. Zamieszkują go Kaszubi dumni ze swego rodowodu, kultywujący regionalne tradycje przekazywane z pokolenia na pokolenie, którzy zachowali swój język.

Chcesz wypocząć w niezwykłych okolicznościach przyrody? Sprawdź naszą ofertę noclegową (odniesienie do zakładki Noclegi Kaszuby) i skontaktuj się z Gospodarzami Korony Kaszub.

Korona Kaszub to idealne miejsca dla Gości, którzy lubią aktywnie spędzać czas

Możesz wyruszyć na wycieczkę malowniczymi szlakami rowerowymi
Możesz pójść na ryby nad urokliwe jezioro lub nad zarybiony staw.
Możesz wybrać się malowniczą trasą z kijkami Nordic Walking
Miłośników kąpieli zapraszamy na kaszubskie plaże
Opis Trasy Nordic Walking

Punktem wyjścia jest parking usytuowany pod tarasem widokowym Zamkowej Góry w Kamienickim Młynie. Czeka nas piękna i malownicza trasa wśród bajecznych lasów Mirachowskich. Trasa jest jednokierunkowa ze względu na jej specyfikę. Po wyruszeniu z parkingu kierujemy się według oznaczeń i zaraz po ok. 70 metrach skręcamy w lewo w stronę Kamienickiego Młyna. Po pokonaniu kolejnych 60 metrów skręcamy w prawo w polną dróżkę kierując się w las wzdłuż pól. Maszerujemy w górę, sporym wzniesieniem i krętą szutrową dróżką leśną. Po przejściu ok 600 metrów skręcamy według oznaczeń w lewą stronę poruszając się lasem. Maszerujemy cały czas prosto i po pokonaniu około 1 km skręcamy ostro w lewo i tu wchodzimy w głęboki las. Trzymamy się cały czas prawej strony. W przypadku niesprzyjającej pogody możemy natknąć się tu na lekko podmokły teren. Maszerujemy leśnymi ścieżkami wśród bukowego lasu. Amatorzy grzybobrania znajdą tu mnóstwo leśnych plonów. Po pokonaniu ok. 2 km za strumykiem skręcamy ostro w prawo poruszając się według oznaczeń. Po ok. 450 m docieramy do rozwidlenia na którym skręcamy w prawo wchodząc na szeroką szutrową drogę. Atmosfera bajecznego lasu jak i pojawiający się od czasu do czasu jego mieszkańcy stanowią dodatkowy atut tej trasy.  Po przemierzeniu kolejnego odcinaka docieramy do szlabanu i tu skręcamy ostro w lewo. Teraz węższą drogą idziemy przez ok. 650 m prosto po czym skręcamy ostro w prawo. Dróżka jest dość kręta jednak prowadzi płaskim terenem. Po przemierzeniu ok. 500 m skręcamy w lewo. Pokonujemy kolejny odcinek trasy i skręcamy w prawo - Tu znajdują się oznakowania (drewniane strzałki) prowadzące na szczyt Zamkowej Góry i tarasu widokowego,  z którego można podziwiać piękną panoramę na sześć jezior Białe, Czarne, Junno, Kamienickie, Odnoga oraz Potęgowskie. Dalsza część trasy prowadzi ostro w dół wąskim wąwozem. Docieramy do szerokiej szutrowej drogi – początkowego odcinka trasy skręcając w lewo schodzimy ostro w dół i powracamy do punktu wyjścia.

• Punkt wyjścia: parking przy tarasie widokowym Zamkowej Góry w Kamienickim Młynie
  • Poziom trudności: trudna
  • Długość szlaku:7,0 km
  • Rodzaj dróg: 100% drogi leśne
  • Czas przejścia: 2h
Jesienią zapraszamy do nas na Kaszuby na grzybobranie. Czy warto oceńcie sami?

To właśnie tu położone są nasze gospodarstwa agroturystyczne Korony Kaszub, w których możesz zdrowo i smacznie zjeść. Każdy tu znajdzie ciekawą ofertę dla siebie i swojej rodziny.